Okt 11 ons 2017

Ledig dag mitt i veckan

Det tillhör inte vanligheterna att vi stänger mottagningen mitt i veckan. Men är det utbildning, så är det. Nå, inte för mig. Jag är väl fullärd :happy_tb: Nej, skämt åsido. Så ligger det inte till, så klart. Men när viss utbildning hamnar på dagordningen, så kan det hända att det ligger en läkarmottagning inplanerad och en sådan mottagning stänger vi inte. Det föll på min lott att ta hand om den igår, så klart. Det var också en sköterska på plats med 3 inbokade besök under dagen, mina egna besökare samt läkarens.

Eftersom utbildningen sker på annan plats med övernattning, så är det inga sköterskor på plats idag och ensam på mottagningen hade jag inget att göra, så jag tog en dag flexledigt.

Jag passade på att hämta mina nya inlägg som jag fått utprovade efter stressfrakturen. Alltså, hur underbar personal kan man träffa på? Att jag haft samma skokille i 10 år drygt, är ju en sak och jag var lite tveksam till skoteknikerna eller vad de kallar sig (ortopedtekniker, kanske – men vad fasen.. titeln spelar ju ingen roll så länge de kan sitt jobb!) skulle vara lika välkomnande, väl omhändertagande som den jag hade för 10 år sedan. Men när jag var där för utprovning blev jag mycket väl omhändertagen av en ung kvinna och hennes partner, som jag tror var under utbildning. Jag fick ställa mina frågor och fick vettiga svar, de visade på datorn hur fötterna ser ut i 3D. Med andra ord slipper jag gipsavgjutningarna – och de jag har, borde jag kanske rama in i sentimentalt syfte :thumbup_tb:

När jag kom idag, blev det en annan som fick ta emot av olika anledningar. Egentligen hade jag tid i måndags eftermiddag men p.g.a att närmaste kollegan vabbade så kunde jag inte lämna mottagningen. Medan jag satt och väntade på min tur, kom min skonisse och gav mig en kram och vi småpratade lite. När jag blev inkallad till teknikern, ropade Skonisse till honom att han skulle vara rädd om mig :happy_tb: ”Han är härlig, han” sa teknikern. Att visa sina kollegor sådana goda omdömen inför kunderna, gör mycket. Det känns högt i tak och det gör bra för oss kunder.

Hur som haver, så fasade han till mina nya inlägg så de passade mina skor som jag har på jobbet: ett par Saucony echelon 6; lite bredare, lite mer dämpade och därmed bättre att gå i på det hårda betonggolvet. Det blev dags att provgå ett par rundor och teknikern var inte helt nöjd. Med tanke på skotypen, så tyckte han att jag borde ha ännu en sula i skon så skulle skon sitta betydligt bättre – och vips, gick han in i sitt bås igen och slipade till ett par extra sulor. ”Nu blir det ännu mer dämpat och så sitter skorna perfekt” sa han och testade mina beställda inlägg också i mina ASICS-skor som jag går i till vardags. Där satt de som gjutna.

”De extra inläggen ingår i priset idag” sa han. Alltså – kundvänliga, omtänksamma, givmilda. Skojfriska, småpratiga och härliga. Det finns inget att klaga på!

Om fler serviceinrättningar vore så kundvänliga som de är i denna butiken, då skulle fler vara nöjda och glada! Jag byter i alla fall inte ut dem, hur det än är. Byter min skokille arbetsplats och börjar i annan butik för skor, då gör jag det också. Mig blir han inte av med innan han portar mig :happy_tb: (vilket jag sa till hans kollega när Skonisse stod och skröt lite om våra kontakter genom åren)

En ledig dag mitt i veckan borde alla ha. När jag var klar med inläggen och varit hemma en runda, beslutade en väninna och jag att äta en lunch på Café Biblan. Det var bra längesedan vi gjorde det och det blev en härlig stund av samtal och vi löste världsproblem och mer närliggande funderingar.

Comments RSS

Kommentera gärna

Snabbknappar:

Kommenterar du för första gången här så måste kommentaren godkännas innan den visas på sidan.

css.php