Jun 26 sön 2016

Servicepersonal och problem med färgskalan

19:02 i kategorin Allmänt

Länge nog har jag varit på jakt efter en bikinitop som inte är formpressad! Det är ganska svårt att hitta om man har lite att fylla den där bikibi-BH’n med. Men för att inte ligga halvt näck på stranden eftersom det inte är ett nakenbad, har jag ändå tidigare varit nödgad att inhandla det som fanns att tillgå.

Idag gick jag in på Change, den av de butiker i kedjan som ligger närmast där jag bor. Jag sa vad jag var ute efter, att den skulle vara färgglad och inte formpressad. Hur det än är, så passar inte alla bröst i samma. Vi är lite olika till form och storlek.

Kvinnan hittade mina uppgifter i datorn och började leta efter vad jag sökte. Hon hade inte så mycket att välja på – producenterna har en skev uppfattning om att alla bröst ser likadana ut – men plockar fram en blå nyans åt det mörkare hållet. ”Den blir för mörk” sa jag vänligt och fortsatta ”Hur har Du det med min storlek i dessa färgerna?” och pekade på gult, turkost och rosa. Kvinnan muttrade lite och letade vidare – och tog fram en marinblå! Alltså… ”Njae… den är ju ännu mörkare än den förra…. ” sa jag och hon plockade fram ännu en i marinblått men nu mer lite marinmönster i vitt på!

Nej… jag vill ha någon färgglad…” sa jag med en känsla av att jag började fundera på om jag skulle gå till det stora köpcentret och deras butik där… när hon ändå plockade fram en rosa, lätt vadderad men inte så stel som en formpressad bikini-BH och så gick hon vidare för att hämta ännu en – SVART!

Alltså- vad var det hon inte förstod? Jag var mycket tydlig med FÄRGGLAD, att marinblått var för mörkt! Hur mörkt är då inte SVART?

Det är trots allt inte första gången i just den butiken, som man inte hör (?) hör vad jag säger eller inte ser skillnad på färger och svart. Dock var det en annan butiksassistent förra gången.

Jag uppfattade den butiksassistenten som fullständigt ointresserad av mig som kund. Hon hörde inte vad jag sa – eller nonchalerade det – eller hade problem med färgskalan och då borde man sätta upp lappar i butiken där det står vilka färger som hänger framme. Det skulle jag kunna tycka vara bra för det finns ändå de som har problem med färgseendet.

Det slutade med att jag provade den rosa och köpte med mig den hem. Den satt fint, för att inte säga perfekt. Men hade hon plockat fram ännu en svart och jämställt den som färgglad – ja, då hade jag nog vänligt påpekat för henne att jag nog hellre handlar i en annan butik där man är mer intresserad av sina kunder än vad hon var. All servicepersonal platsar inte där de är… det är ju ett som är säkert.

2 kommentarer till “Servicepersonal och problem med färgskalan”

  1. Micke Linux Google Chrome 51.0.2704.81 skrev den 27 Jun 2016 @ 23:26

    Du kanske skulle passat i en svart.. :innocent1_tb: :innocent1_tb: :smoke_tb:

    Du vet inte vad Du talar om :laugh_tb: så Du
    är förlåten :happy_tb:
  2. Micke Linux Google Chrome 51.0.2704.81 skrev den 29 Jun 2016 @ 09:16

    Svart som synden..

    Nog för att jag kan vara syndig :cool_wp:
    men det är så mycket roligare att vara
    det färgglatt :clap_tb:

Comments RSS

Kommentera gärna

Snabbknappar:

Kommenterar du för första gången här så måste kommentaren godkännas innan den visas på sidan.

css.php