Jul 21 mån 2014

Denna underbara måndag

22:15 i kategorin Semester 2014

Att vakna upp i centrala Kalmar är inte det sämsta. Ett stilla uppvaknande och en förväntan över vad dagen skall skänka. Det var planerat sedan igår kväll att jag skulle över till Färjestaden för att umgås med min svärdotters syster. Jag tog färjan över och den tog ca 30 minuter.

Hon mötte mig på färjelägret och hade redan ställt i ordning solplats på bryggan. Dit kom också en av hennes goda vänner och det blev prat om allt mellan himmel och jord samtidigt som solen gav oss alla en stor dos av vitaminer, njutning och värme. Vid 11.30 gick min värdinna och jag till ett matställe i närheten och åt lunch för att sedan återvända till bryggan.

Hon bor ett stenkast från hamnen och har nog Färjestadens vackraste utsikt över Kalmarsund! Vi gick dit och la oss på terassen, pratade vidare, drack milkshake och gosade med hundarna. Hon har en Jack Russeltjej och så tog hon hand om Jack Russekillen som vanligtvis bor i den lägenhet jag för närvarande lånar.

Klicka upp bilderna för större format

När jag återvänt till fastlandet och varvat ner lite, tog jag en tur in till centrum. När jag gick över bron som går mellan Kalmar fängelse och Kvarnholmen, såg jag en liten hare som ramlat ner och inte kunde komma upp. Vi var några som stod och resonerade kring vad vi kunde göra. Någon hade ringt runt lite men inte lyckats få fatt i någon med båt/kanot som kunde hjälpa

Vid gästhamnen var det en linedance-grupp som dansade vad de nu kallar för linedance… men det var bara ett tappert uselt försök till den formen av dans. Ingen av dansarna såg ens engagerade eller glada ut. Men frångår man grundreceptet, så blir det inte alltid så bra… och jag gick därifrån ner mot Sylvanderparken.

Där är det alltid så vackert att se slottet som just då lystes upp av den sjunkande solens vackra sken

Ett och annat märkligt träd står i parken också

Säga vad man vill om Kalmar slott.. det är något speciellt med det

En bild till… och sedan gick jag tillbaka till lägenheten, nöjd med denna ljuvliga dag

En kommentar till “Denna underbara måndag”

1. thinki.se Windows 7 Mozilla Firefox 30.0 skrev den 22 Jul 2014 @ 06:25

Ja vilken sommar vi har! Det underlättar så himla mycket med denna ljuvliga sol och denna fantastiska värme! Härliga foton :wub_tb:

Trackback URI | Comments RSS

Kommentera gärna

Snabbknappar:

Kommenterar du för första gången här så måste kommentaren godkännas innan den visas på sidan.